Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis skapar en central Insight-enhet – ska ledas av Anne Mogensen Voss

Publicerad: 18 maj 2022, 12:38

Anne Mogensen Voss ska leda Publicis nya Insight-enhet.

Publicis utvecklar byråmodellen ”Power of One” och skapar en central Insight-enhet som ska ledas av Anne Mogensen Voss, tidigare på Dentsu.


Ämnen i artikeln:

PublicisDentsu Data LabsToppnyheter eftermiddag

Anne Mogensen Voss har en lång karriär inom mediebyråbranschen. Senast kommer hon från Detsu Data Labs. Tidigare har hon varit på bland annat Carat, Maxu och MEC. Nu har hon rekryterats till Publicis Group för att leda den nya centrala Insight-enheten ”Power of One Insight” som ska utveckla byråmodellen ”Power of One” som innebär att Publicis samlar alla byråer och kompetenser (media, creative, data, tech) under ett tak, en P&L och en vd per marknad.

Anne Mogensen Voss uppdrag blir att ”leda och utveckla erbjudande och arbetssätt inom Insight för alla byrådiscipliner inom Publicis-koncernen”.

– Mitt uppdrag är att skapa ett helhetserbjudande inom data, analys och insikt som guidar Publicis kunder i deras strategiska vägval inom alla byrådiscipliner. Mängden data, mätpunkter och nyckeltal är idag nästan oändligt, vi upplever att kunderna vill ha en partner som kan guida dem rätt och ta fram det mest relevanta beslutsunderlaget, över alla discipliner, säger hon i ett pressmeddelande.

Publicis vd Emma Thorp fyller i:

– Detta är en viktig del i utvecklingen av Power of One. Precis som vi tagit ett bredare grepp om strategi så tror vi på att ha en central Insight-funktion som guidar alla byrådiscipliner, säger hon i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev