Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis Media vinner Elite Hotels

Publicerad: 6 oktober 2021, 05:30

Uppdraget omfattar medieköp på den svenska marknaden.

Foto: Gustaf Svanberg

Elite Hotels väljer Publicis Media när hotellkoncernen ska expandera sin verksamhet.


Ämnen i artikeln:

Publicis

Den familjeägda hotellkoncernen Elite Hotels har valt Publicis Media som nu mediebyrå. Totalt finns hotellkedjan etablerad på 25 orter med 39 hotell. 

I takt med att Sverige öppnar upp och resandet kommer igång ännu mer planerar Elite Hotels att öka sina medieinvesteringar med hjälp av den nyvalda byrån. 

Uppdraget omfattar mediestrategi, strategisk rådgivning och medieköp på den svenska marknaden. 

– Vi står inför en oerhört spännande resa nämligen att ta hotellupplevelsen i Sverige till nästa nivå. Vår ambition är att ge Sveriges bästa hotellupplevelse och ett naturligt steg i det arbetet är vårt varumärkesarbete. För att nå ut på bästa vis och fortsätta det arbete som Bicky (Chakraborty) en gång startade och som numera är Sveriges största familjeägda hotellkedja måste vi nå ut på rätt sätt, vid rätt tidpunkt, säger Tomas Bäcklund, CMO på Elite Hotels i ett pressmeddelade och fortsätter:

– Därför har vi valt att samarbeta med Publicis i frågan om mediestrategi, medieköp och även strategisk rådgivning kring detta. Det känns väldigt spännande och vi ser fram emot ett givande samarbete.

Nyligen tog hotellkedjan, tillsammans med reklambyrån Volt, även fram en ny varumärkeskampanj – ”Sinnen skapar minnen” – som lanserades under hösten. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Publicis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.