söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis får Etons globala medieuppdrag

Publicerad: 2 december 2022, 08:52

Publicis Media ska ge Etons varumärkesarbete skjuts.

Foto: Pressbild

När premium-skjorttillverkaren Eton väljer global mediebyråpartner faller valet på Publicis Media.

Ämnen i artikeln:

NyheterPublicis

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Den svenskgrundade skjorttillverkaren Eton har genomfört en byråupphandling som slutade med att mediebyrågruppen Publicis Media får det globala ansvaret som byråpartner.

I uppdraget ingår strategisk rådgivning samt planering och köp av media globalt med fokus på Sverige, Storbritannien och USA.

Eton startade i Sverige av makarna Annie och David Pettersson redan 1928. I dag finns bolaget på 50 marknader globalt och skjortorna säljs numera i över 1 500 butiker.

Framåt ska Publicis Media leda Etos globala medieuppdrag från mediebyråns kontor i Malmö.

– Eton är ett varumärke som funnits med en hela livet, men som alltid känts modernt och innovativt. Det känns superinspirerande att få vara med att fortsätta bygga och stärka detta fantastiska svenska varumärke, såväl här på hemmaplan som på andra marknader, säger Charlotte Almlöf Andersson, Business Director på Publicis Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev