Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis effektcertifierar kunder – ska öka kunskap

Publicerad: 20 oktober 2022, 09:27

Emma Thorp, vd på Publicis Groupe Sverige.

Foto: Abraham Engelmark/Pressbild

Publicis Groupe Sverige har effektcertifierat sin personal – nu går bolaget ett steg längre och effektcertifierar även alla kunder.

Ämnen i artikeln:

NyheterPublicisSveriges Annonsörer

JS


– Vi vill att vi och våra kunder har samma syn på hur vi definierar och mäter effekt, säger Emma Thorp, VD på Publicis Groupe Sverige, i ett pressmeddelande. 

Sveriges Annonsörer lanserade effektsystemet 2021 för att kunna definiera och mäta effekt av marknadskommunikation. Effektcertifiering lanserades i samband med detta och i dag har 150 företag och drygt 1000 personer certifierats, enligt Sveriges Annonsörer. 

Emma Thorp anser att det är viktigt att företagsledningar, marknadsförare, byråer och medier förstår grunderna i vad som skapar effekt och hur man mäter det. 

Certifieringen blir startskottet till ett utbildningsprogram för bolagets kunder som ska göra det lättare för kunder att påvisa hur marknadskommunikationen skapar värde och driver tillväxt, tillägger Emma Thorp. 

 

 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev