Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis drar igång samarbete med gamingbyrå

Publicerad: 26 september 2022, 09:00

Publicis inleder ett samarbete med gamingbyrån Frame.

Publicis inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Frame, som är specialiserade på esport och gaming. Byrån har nu flyttat in i Publicis lokaler.

Ämnen i artikeln:

PublicisNyheter

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Frame startades för ett år sedan och erbjuder varumärken hjälp hjälp med allt från strategi, konceptualisering och planering till kreation, aktivering och resultatuppföljning.

Enligt ett pressmeddelande ser Publicis gaming och esport som strategiskt viktiga områden och gör därför en större satsning genom partnerskapet med Frame. Som Dagens Media tidigare rapporterat har även Group M valt att satsa på esport och gaming. 

– På Publicis tar vi alltid ett holistiskt perspektiv och angreppssätt på våra kunders utmaningar. För att, med hjälp av data- och insikter, kunna identifiera vilka kanaler och tillvägagångssätt som har bäst förmåga att nå in och ut till deras kunder behöver vi konstant utveckla vår bredd och specialisering. Genom Frame får vi tillgång till branschen absolut främsta expertis inom gaming och esport; en vertikal inom kommunikation som låser upp fantastiska möjligheter för annonsörer att bygga starkare varumärken, säger Karl Kajbjer, chief strategy officer på Publicis Groupe, i pressmeddelandet.

Frame arbetar med kunder som H&M, Länsförsäkringar och Coca-Cola. Byrån har redan flyttat in hos Publicis i nätverkets lokaler i Hammarby Sjöstad i Stockholm.

– Det råder stor kunskapsbrist ute hos både byråer och företag och där såg vi en lucka på marknaden för en aktör att ta varumärkena ”i hand” och leda dem rätt inom esport och gaming. Gamers är idag en mogen men också reklamtrött publik som kräver kvalitet och verkligt värde. Och här finns det extremt mycket att göra, säger Kunal Chopra, co-founder och managing director på Frame, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN: Spelvärlden biljett till en yngre publik – så når du ”unreachables” 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev