måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Precis Digital köper Bannerboy

Publicerad: 8 december 2022, 11:00

Precis Digital och Bannerboy går ihop.

Foto: Precis Digital

Den digitala mediebyrån Precis Digital lägger vantarna på den digitala produktionsbyrån Bannerboy, vilket innebär en expansion till USA och Nederländerna.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter eftermiddag

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


De två digitala byråerna Precis Digital, som sysslar med medieköp, och Bannerboy, som är en produktionsbyrå, går ihop. Det framgår av ett pressmeddelande. Avtalet kring hopslagningen signerades den 3 november efter att de två samarbetat framgångsrikt under en period.

I Bannerboys erbjudande ingår i dag creative development (HTML5), motion design och design automation technology.

– Det flesta marknadsförare känner igen svårigheterna att driva igenom en creative asset som inte svarar mot prestationsbehoven. Vi tror att nyckeln till att minska gapet mellan creative och media ligger i att fokusera på de problem den kreativa branschen står inför idag och bygga ett erbjudande som löser dessa. Bannerboys fokuserade inriktning på produktion och design automation kommer att hjälpa oss med just det. säger Stephanie Underwood, head of creative and strategy på Precis Digital, i ett pressmeddelande.

I och med att Bannerboy hamnar i Precis Digitals ägo äntrar den senare marknaderna i USA och Nederländerna. De två varumärkena kommer att kvarstå och enligt pressmeddelandet planerar man också att behålla de ”kulturer, kollegor och kunder som båda företagen har utvecklat över tid”.

Även Bannerboys två grundare, Erik Brunner och Erik Hofman-Bang, kvartstår som delägare.

LÄS OCKSÅ: Mediebyråerna utmanas från nya håll – här är konsultjättarnas motiv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev