Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Plantagen byter mediebyrå – går till Mediacom

Publicerad: 20 December 2019, 09:44

Mediacom tar över det nordiska uppdraget för Plantagen.

Foto: Plantagen

Från och med februari tar Mediacom över uppdraget för Plantagen från konkurrenten Scream.


Ämnen i artikeln:

PlantagenMediacom

Plantagen väljer Mediacom som ny mediebyrå för både den svenska, norska och finska marknaden. Mediacom tar över uppdraget från konkurrenten Scream som haft Plantagen som kund sedan 2012.

Karolina Åhs Karlsson, Plantagens marknadsdirektör, kommenterar i ett pressmeddelande: 

– Vi ser fram emot att inleda vårt samarbete med Mediacom som ny mediebyrå för Plantagen i hela Norden. Med hjälp av deras kompetens och kunskap om data, teknologi och kreativitet kommer de kunna hjälpa oss att utvecklas framåt, säger hon.

I februari inleds samarbetet mellan Mediacom och Plantagen.

– Vi är superstolta och glada för att Plantagen har valt oss som partner i Norden. Vi ser verkligen fram emot att jobba tight ihop med teamet och hjälpa dem driva tillväxt med hjälp av strategisk rådgivning och optimering av deras medieinsats, kommenterar Morten Flamand, vd på Mediacom Sverige. 

LÄS MER: Mekonomens mediebyråpitch avgjord 

LÄS MER: Mediacom vinner uppdrag för Nestlé - igen 

LÄS MER: Morten Flamand: ”Inhousetrenden är ingen mediebyrådödare”

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PlantagenMediacom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.