Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Pitchvinster för Wavemaker och Starcom

Publicerad: 8 April 2020, 11:29

Wavemaker Malmö tar hem CDON, medan Starcom får behålla Estrella. Fr v Patrik Andersson, Wavemaker Malmö, Henrik Jarl, CDON, Pelle Bergkvist, CDON, Pernilla Persson, CDON, Pier Zigante, Wavemaker Malmö, samt Sofi Randén, Estrella.

Wavemakers nystartade Malmökontor vinner en ny kund, samtidigt som Starcom får behålla chipsvarumärket Estrella.


Ämnen i artikeln:

CDONWavemakerEstrellaStarcom

I mars drog Wavemaker igång sitt kontor i Malmö, som leds av Patrik Andersson och Pier Zigante.

Nu har byrån fått in CDON som ny kund. Uppdraget är nordiskt och omfattar mediestrategi, kampanjplanering och medieköp.

– Vi ser fram emot att börja samarbeta med Wavemaker Malmö. Valet av byrå grundar sig på den samlade kunskap som Patrik Andersson och Pier Zigante besitter inom varumärkesbyggande, mediestrategi och säljfrämjande marknadsföring. Tillsammans med Wavemakers verktyg och expertis inom media blir det en attraktiv kombination, säger säger Henrik Jarl, CMO på CDON, i ett pressmeddelande.

Samtidigt står det klart att Starcom får behålla sitt mångåriga uppdrag för Estrella. Starcom har jobbat med uppdraget för Intersnack Group, där Estrella ingår, de senaste 15 åren.

Från och med 1 april utökas uppdraget från att omfatta Sverige och Norge till att gälla alla Intersnack Groups 22 marknader.

– Vi har praktiskt valt den byrå som har starkast kompetens inom strategi och kreativitet, med stor erfarenhet av FMCG och förmågan att hantera komplicerade kunder med flera varumärken i portföljen. De lyckades genom denna upphandling bekräfta att de är den enda rätta partnern för oss, säger Sofi Randén, marknadsdirektör för Estrella, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.