Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Pernod Ricard går till UM

Publicerad: 21 november 2022, 08:24

Spritjätten Pernod Ricard inleder ett samarbete med mediebyrån UM i Norden och Baltikum.

Spritjätten Pernod Ricard byter mediebyrå i Norden och Baltikum. Valet faller på IPG-byrån UM.

Ämnen i artikeln:

Pernod RicardToppnyheter eftermiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Pernod Ricard har tidigare jobbat med Hearts & Science. Efter en pitch faller valet nu på UM. Uppdraget omfattar medieaffären på sju marknader i Norden och Baltikum.

– UM imponerade på oss genom hela pitchprocessen, genom högkvalitativa leveranser från början till slut. De uppvisade stor förståelse för vår affär och de visade att de var det team som verkligen ville jobba med oss. Vi fastnade specifikt för att de är dedikerade att hjälpa oss att växa och vara med på vår transformativa resa, säger Katarina Leijon-Becht, CMO på Pernod Ricard, i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– En annan faktor var att vi såg en ansvarstagande kultur, med fokus på hållbarhet och inkludering. Det kändes som en perfekt match för oss. Det skall bli spännande att få öppna nästa kapitel tillsammans med UM.

Pitchen drevs av UM i Sverige över alla marknader och hanterades av pitchkonsulterna Abintus.

– Det känns fantastiskt att efter en lång och omfattande process bli valda till Pernods strategiska mediepartner på dessa marknader. Vi ser oerhört mycket fram emot vårt samarbete. Det är också ett bevis att vi är på rätt väg i vår resa, då detta är UM:s första vinst av denna magnitud sedan vi lanserade UM i Norden januari 2020, säger Simone Westerberg, vd på UM i Norden, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN: IUM lägger ner – blir Initiative och UM 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev