Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

ÖoB tar hjälp av TBS

Publicerad: 30 september 2022, 05:47

TBS får i uppdrag att öka ÖoB:s synlighet, säger vd Olle Borgstav.

Foto: ÖoB/Sophie Yard

Mediebyrån TBS ska öka synligheten för lågpriskedjan ÖoB.

Ämnen i artikeln:

TBSToppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


ÖoB har cirka 100 varuhus runt om i landet. Nu väljer kedjan TBS som ny mediebyråpartner.

– Vi är i en förändringsresa och behöver partners som är proaktiva och som kan retail. Efter en översyn av våra samarbeten har vi valt TBS, som visat på både stort engagemang och intresse i vår affär samt har en unik adtech-produkt som möter dagens kommunikativa utmaningar på ett bra sätt. Tillsammans har vi nu förutsättningarna att skapa framtida tillväxt i ÖoB, säger Eva Lundqvist, vd på ÖoB, i ett pressmeddelande.

ÖoB har tidigare jobbat med PHD. Samarbetet med TBS inleds nu i oktober.

– Under de senaste åren har vi jobbat hårt med att växa vårt digitala erbjudande med nya adtech-lösningar, och vi är såklart både stolta och glada över att få välkomna ett av de starkaste varumärkena inom svensk detaljhandel till byrån. Nu är vårt fokus att utveckla ÖoB:s synbarhet i media och stärka deras ledarskap i kategorin, säger Olle Borgstav, vd på TBS, i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev