Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

OMD och Bauer rullar ut planeringsverktyg för tv och radio

Publicerad: 1 December 2020, 07:46

Jesper Cederäng, business development director på OMD, och Johnny Strömgren, försäljningsdirektör på Bauer Media. 

Mediebyrån OMD och radioaktören Bauer Media har tillsammans tagit fram ett planeringsverktyg för radio och tv.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupOMD

Tanken är att OMD:s och Bauer Medias gemensamma verktyg ska hjälpa både kunder och byråer med medieköpen i dessa kanaler. Verktyget bygger på kampanjdata från OMD:s kunder och ska guida rätt i mixen mellan tv och radio baserat på en given investeringsnivå. 

Jesper Cederäng, business development director på OMD, säger att det saknats ett verktyg för att hitta den perfekta mediemixen. 

– Här såg vi ett tomrum när det kom till just radio och vi bestämde oss därför för att göra gemensam sak med Bauer och ta fram ett verktyg som hjälper oss att holistiskt planera kampanjer inom två av de största traditionella medieslagen radio och tv, säger Jesper Cederäng, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupOMD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.