Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Nya musikstreamingtjänsten Staccs anlitar mediebyrå

Publicerad: 22 juni 2021, 06:15

Björn Lindgren, vd Hearts & Science, och Anders Tullgren, vd på Staccs.

Hearts & Science ska hjälpa Staccs med medieköpen i Norden och Baltikum.


Ämnen i artikeln:

Hearts & ScienceStaccs

Musikstreamingtjänsten Staccs, en betaltjänst som erbjuder musikintresserade livekonserter och musikdokumentärer, lanserades så sent som i maj. Nu tar Staccs hjälp av mediebyrån Hearts & Science. 

– Vi är en startup som riktar sig mot musikintresserade konsumenter, det i sin tur ställer kravet att vi måste vara snabbrörliga när det gäller budskap och innehåll, men då också att vi har en samarbetspartner som kan leva upp till det. Någon som kan jobba nära vår egen organisation, vara spetsiga i sitt kunnande med allt ifrån martech till målgruppsförståelse och kreativ produktion, vilket vi hittat i teamet på Hearts & Science, säger Anders Tullgren, vd på Staccs, i ett pressmeddelande. 

LÄS ÄVEN: Tidigare HBO-chef rattar ny svensk musikstreamingtjänst

Uppdraget omfattar både strategi, medieköp, analys och kreativ produktion för både den nordiska och den baltiska marknaden. 

– Vi har stor vana av att arbeta i snabba startup-miljöer som ställer kravet på både snabbhet, affärsförståelse, och spets inom flera områden. Att vara med att lansera en musikstreamingtjänst som denna är otroligt inspirerande och ställer just dessa krav vilket vi lever upp till, säger Björn Lindgren, vd på Hearts & Science, i ett pressmeddelande.

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Hearts & ScienceStaccs

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.