Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Ny chef till Reprise Digital

Publicerad: 30 augusti 2022, 11:06

Mediabrands knyter till sig ny managing director för Reprise Digital. ”Med Nicks unika bakgrund och kompetens kommer han att vara rudimentär på Mediabrands resa”, Säger Simone Weesterberg.


Ämnen i artikeln:

Nyheter

Mediabrands rekryterar Nick Burcher till rollen som managing director på specialistenheten Reprise Digital. 

Nick Burcher kommer ursprungligen från Storbritannien och har både arbetat inom Zenith Media och Mediacom där. Senast kommer han från Nordic Morning. 

Simone Westerberg, vd på Mediabrands, beskriver Nick Burcher som en stjärnrekrytering. 

– Commerce-förståelsen ihop med Performance marketing är en kritisk kompetens och ett exponentiellt tillväxtområde för oss och våra kunder. På samma sätt som annonsörer måste vara relevant för sina konsumenter, måste vi vara relevanta i vårt erbjudande till våra kunder, säger hon i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Nick är en spjutspetskompetens inom de områden kunder i allt större utsträckning har behov av att få strategisk guidning kring. Med Nicks unika bakgrund och kompetens kommer han att vara rudimentär på Mediabrands resa, genom att stötta våra kunder inom transformation och driva relevant tillväxt.   

Reprise Digital har inte haft en managing director sedan Mediabrands stora omgörning då IUM blev Initiative och UM

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev