Mediebyråer
Nike Carlstoft tar kliv upp inom Dentsu
Publicerad: 1 juni 2022, 12:30
Foto: Janne Næss
Tog över som vd i maj 2020 – nu får Nike Carlstoft utökat ansvar inom Dentsu igen.
Nike Carlstoft, vd för Dentsu Sweden AB, tar ytterligare kliv upp inom mediebyrånätverket och blir ansvarig för affärsområdet media & performance i norra Europa. I affärsområdet ingår Carat, Iprospect och Dentsu X. Uppdraget är en nyinrättad roll inom Dentsu International.
– Jag ser mycket fram emot att bygga vidare på allt fantastiskt arbete som görs i länderna. Att skapa en känsla av gemenskap, dela bästa praxis, driva synergier och på så sätt leverera ett ännu starkare värde för våra kunder och våra människor, säger Nike Carlstoft till Dagens Media.
Totalt blir hon ansvarig för nio länder: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland, Belgien, Estland, Lettland och Litauen.
Inom Dentsu beskrivs uppdraget som ett ”double hat”-uppdrag, Sverige är fortsatt Nike Carlstofts primära fokus, medan det nya uppdraget går utöver det huvudsakliga uppdraget.
Vad kommer det att innebära konkret för dig i ditt arbetsliv?
– Dels handlar det om att träffa våra internationella kunder oftare som verkar inom de här marknaderna och se vad vi tillsammans kan göra bättre för dem. Dels kommer jag också jobba med byrå-vd:arna i varje land, så vi bildar en ledningsgrupp för norra Europa.
Martin Boschineck har en liknande roll för affärsområdet CXM där Merkle ingår. En regionsansvarig för det kreativa affärsområdet ska också utses, detta är dock inte klart.