Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Naturskyddsföreningen till Hear

Publicerad: 8 April 2021, 11:43

”Vi är stolta och mycket glada över att starta ett samarbete med Naturskyddsföreningen”, säger Hears vd Urban Hilding.

Foto: Janne Næss + Naturskyddsföreningen

Efter en upphandling står det klart att mediebyrån Hear får ansvar för ideella Naturskyddsföreningens mediestrategi samt planering och köp.


Ämnen i artikeln:

HearNaturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen startade för över ett sekel sedan av en grupp vetenskapsmän. I dag, när engagemanget för klimat- och miljöfrågor är stort, kan den ideella föreningen räkna till över 200 000 medlemmar.

– Men vi vill nå fler. Vi hoppas att samarbetet med vår nya byrå Hear utvecklar vår kommunikation ordentligt, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen.

På Hear är det en glädjens dag i dag.

– Vi är stolta och mycket glada över att starta ett samarbete med Naturskyddsföreningen och stödja dem i deras aktuella och viktiga arbete för vår miljö och natur, säger vd Urban Hilding och fortsätter:

– Vi är redan i gång med våra första gemensamma kampanjer som vi hoppas ska sprida ny kunskap och nytt intresse att som såväl privatpersoner och företag aktivt göra nytta och även stödja Naturskyddsföreningen i deras arbete.

Först ut bland de större kampanjerna är en som går under namnet ”Operation: Rädda bina*”, som utsågs till Årets insamlingskampanj av Giva Sverige 2020.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HearNaturskyddsföreningen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.