Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Mindshare vinner Visit Sweden

Publicerad: 3 December 2020, 10:41

”Det känns väldigt stort och hedersamt”, säger Clara Grelsson på Mindshare.

Foto: Janne Næss / Pixabay

Visit Swedens mediebyråupphandling är avgjord: Mindshare tar hem uppdraget.


Ämnen i artikeln:

MindshareVisit Sweden

Under hösten har Visit Sweden gått ut i fyra olika upphandlingar för att tillsätta en mediebyrå, en digitalbyrå, en reklambyrå samt en produktionsbyrå. 

Förra veckan kunde Resumé berätta att Forsman & Bodenfors tagit hem reklamuppdraget, de har tidigare arbetat i tolv år tillsammans. 

Mediebyråpitchen är avslutad och uppdraget går till Mindshare. I slutet av januari väntar en stor gemensam uppstart tillsammans med Visit Sweden och de andra byråerna som vunnit uppdrag i upphandlingen. 

– Det är jätteroligt att få marknadsföra Sverige, det känns väldigt stort och hedersamt att få det uppdraget, säger Clara Grelsson, vd på Mindshare, till Dagens Media. 

Visit Sweden står inför en stor förändringsresa där målet är att locka tillbaka utländska besökare och turister till Sverige så snart det blir möjligt att resa tryggt och säkert igen. 

Valet föll på Mindshare då de i pitchen presenterade en intressant strategi i form av att väva ihop betalda och förtjänta medier. 

– Vi har Hill & Knowlton Strategies som underleverantör till oss och det var något som föll väldigt väl ut i pitchen och något som differentierar oss gentemot andra mediebyråer. 

Clara Grelsson vill inte kommentera något kring prisnivåer utan hänvisar till Visit Sweden. 

Precis som i reklambyråupphandlingen är avtalsperioden skriven på två år, med automatisk förlängning på två år om parterna inte kommit överens om något annat. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MindshareVisit Sweden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.