Mediebyråer
Mindshare vinner OBOS
Publicerad: 15 december 2021, 13:40
Charlotte Berg, vice vd Mindshare, Christian Alehagen, chef Varumärke och Samhällsansvar på OBOS samt Clara Grelsson, vd Mindshare.
Foto: Mindshare
Mindshare ska hjälpa OBOS att stärka varumärket på den svenska marknaden. ”Vi är glada och enormt stolta över att OBOS har valt Mindshare för sitt intåg på den svenska marknaden”, säger Clara Grelsson, vd på Mindshare.
Ämnen i artikeln:
MindshareDen norskägda bostadsutvecklaren OBOS väljer Mindshare som sin nya mediebyrå i Sverige. Uppdraget omfattar en ny mediestrategi och taktiska planer med syftet att stärka varumärket och öka antalet medlemmar i OBOS medlemsprogram.
– Vi är glada och enormt stolta över att OBOS har valt Mindshare för sitt intåg på den svenska marknaden, säger Clara Grelsson, vd på Mindshare, i ett pressmeddelande.
OBOS anlitar Mindshare som mediebyrå som del i deras plan på att göra Sverige till sin andra hemmamarknad genom varumärkena OBOS, Myresjöhus och Smålandsvillan.
– Vi letade efter en byrå som hade dokumenterad erfarenhet av samarbeten inom bostadsbranschen och som kunde visa en gedigen metod för insiktsarbete och digital strategi. Viktigt var även att byrån skulle kunna presentera en kompetens och skicklighet i att förhandla och köpa media på ett effektivt och optimerat sätt. Mindshare visade starkt prov på alla dessa kriterier, säger Christian Alehagen, chef för Varumärke och Samhällsansvar på OBOS, i ett pressmeddelande.