Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mindshare vinner OBOS

Publicerad: 15 december 2021, 13:40

Charlotte Berg, vice vd Mindshare, Christian Alehagen, chef Varumärke och Samhällsansvar på OBOS samt Clara Grelsson, vd Mindshare.

Foto: Mindshare

Mindshare ska hjälpa OBOS att stärka varumärket på den svenska marknaden. ”Vi är glada och enormt stolta över att OBOS har valt Mindshare för sitt intåg på den svenska marknaden”, säger Clara Grelsson, vd på Mindshare.


Ämnen i artikeln:

Mindshare

Den norskägda bostadsutvecklaren OBOS väljer Mindshare som sin nya mediebyrå i Sverige. Uppdraget omfattar en ny mediestrategi och taktiska planer med syftet att stärka varumärket och öka antalet medlemmar i OBOS medlemsprogram. 

– Vi är glada och enormt stolta över att OBOS har valt Mindshare för sitt intåg på den svenska marknaden, säger Clara Grelsson, vd på Mindshare, i ett pressmeddelande. 

OBOS anlitar Mindshare som mediebyrå som del i deras plan på att göra Sverige till sin andra hemmamarknad genom varumärkena OBOS, Myresjöhus och Smålandsvillan. 

– Vi letade efter en byrå som hade dokumenterad erfarenhet av samarbeten inom bostadsbranschen och som kunde visa en gedigen metod för insiktsarbete och digital strategi. Viktigt var även att byrån skulle kunna presentera en kompetens och skicklighet i att förhandla och köpa media på ett effektivt och optimerat sätt. Mindshare visade starkt prov på alla dessa kriterier, säger Christian Alehagen, chef för Varumärke och Samhällsansvar på OBOS, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.