Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mindshare vinner Jula

Publicerad: 10 oktober 2022, 07:42

Uppstarten för det nya samarbetet sker under hösten 2022.

Jula väljer Mindshare som sin nya mediebyrå – ska hjälpa bolaget etablera sig på nya marknader.

Ämnen i artikeln:

MindshareNyheter

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Jula finns idag etablerat i Sverige, Norge och Polen. I november öppnar Jula även butiker i Finland samt startar e-handel i Österrike. 

Som del i företagets expansionsresa väljer Jula Mindshare som sin nya mediebyrå. Tidigare har Jula samarbetat med Carat. Uppdraget gäller alla marknader och omfattar både strategi, planering samt medieköp i både traditionella och digitala kanaler.

– I en sådan tillväxtfas, både fysiskt och digitalt, som vi befinner oss i nu, känns det tryggt att ha en global och erkänt kompetent mediebyrå som nära samarbetspartner, säger Jonas Järrenfors, marknadsdirektör på Jula, i ett pressmeddelande. 

Mindshares vd Clara Grelsson om vinsten:

– Det känns oerhört prestigefullt att få Julas förtroende i deras expansionsfas. Det är alltid roligt att få hjälpa kunder på marknader även utanför Sverige givet vårt stora välfungerande nätverk. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev