Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Mekonomens mediebyråpitch avgjord

Publicerad: 16 December 2019, 10:03

Magnus de Besche, Lina Eliasson Sowe, Gabriella Granholm, Sofia Willuhn, Iris Vuoriniemi, Susanna Carlander Grafström, Beatrise Ekstrand-Krastins, Marie Melin och Joakim Francke.

Mekonomen Groups tre varumärken får en ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Mediacom

Det var före sommaren som Mekonomen inledde en mediebyråpitch för sina tre varumärken Meca, Mekonomen och Promeister.

Nu står det klart att valet faller på Mediacom, som därmed tar ansvar för rådgivning, analys,

förhandlingar, planering och medieköp i Sverige från och med 1 januari 2020.

– Vi ser fram emot att ta strategin kring våra starka varumärken vidare tillsammans med teamet på Mediacom. I ett medielandskap med oändliga möjligheter är det viktigt för oss att vi har en partner som erbjuder bred spetskompetens, arbetar effektivt och nära oss för att uppnå våra mål, säger Gabriella Granholm, kommunikationschef på Mekonomen Group, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.