Mediebyråer
Mediebyråexperterna om affären: ”Kittlande och omvälvande”
Publicerad: 12 november 2019, 11:29
John Aleman på Dentsu Aegis, Ali Tajbakhsh på OMG och Cecilia Sundström på Wavemaker resonerar kring hur affären påverkar marknaden i stort och annonsörerna.
Foto: Janne Næss samt pressbild på Ali Tajbakhsh
Telias köp av Bonnier Broadcasting kan innebära en rad intressanta förändringar för annonsörerna. ”Vi kommer att se ännu större investeringar i innehåll som i sin tur driver tittandet”, säger Ali Tajbakhsh, vd på mediebyrånätverket OMG, till Dagens Media.
Ämnen i artikeln:
OMGEU-kommissionen har gett grönt ljus till Telias köp av Bonnier Broadcasting. Köpet går loss på 9,2 miljarder kronor och väntas vara i hamn andra december.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.