Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Mediebyråexperterna om affären: ”Kittlande och omvälvande”

Publicerad: 12 November 2019, 11:29

John Aleman på Dentsu Aegis, Ali Tajbakhsh på OMG och Cecilia Sundström på Wavemaker resonerar kring hur affären påverkar marknaden i stort och annonsörerna.

Foto: Janne Næss samt pressbild på Ali Tajbakhsh

Telias köp av Bonnier Broadcasting kan innebära en rad intressanta förändringar för annonsörerna. ”Vi kommer att se ännu större investeringar i innehåll som i sin tur driver tittandet”, säger Ali Tajbakhsh, vd på mediebyrånätverket OMG, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

OMG

EU-kommissionen har gett grönt ljus till Telias köp av Bonnier Broadcasting. Köpet går loss på 9,2 miljarder kronor och väntas vara i hamn andra december. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OMG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.