Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Mediebyråexperterna om affären: ”Kittlande och omvälvande”

Publicerad: 12 November 2019, 11:29

John Aleman på Dentsu Aegis, Ali Tajbakhsh på OMG och Cecilia Sundström på Wavemaker resonerar kring hur affären påverkar marknaden i stort och annonsörerna.

Foto: Janne Næss samt pressbild på Ali Tajbakhsh

Telias köp av Bonnier Broadcasting kan innebära en rad intressanta förändringar för annonsörerna. ”Vi kommer att se ännu större investeringar i innehåll som i sin tur driver tittandet”, säger Ali Tajbakhsh, vd på mediebyrånätverket OMG, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

OMG

EU-kommissionen har gett grönt ljus till Telias köp av Bonnier Broadcasting. Köpet går loss på 9,2 miljarder kronor och väntas vara i hamn andra december. 

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OMG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.