fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråexperterna om affären: ”Kittlande och omvälvande”

Publicerad: 12 november 2019, 11:29

John Aleman på Dentsu Aegis, Ali Tajbakhsh på OMG och Cecilia Sundström på Wavemaker resonerar kring hur affären påverkar marknaden i stort och annonsörerna.

Foto: Janne Næss samt pressbild på Ali Tajbakhsh

Telias köp av Bonnier Broadcasting kan innebära en rad intressanta förändringar för annonsörerna. ”Vi kommer att se ännu större investeringar i innehåll som i sin tur driver tittandet”, säger Ali Tajbakhsh, vd på mediebyrånätverket OMG, till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

OMG

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


EU-kommissionen har gett grönt ljus till Telias köp av Bonnier Broadcasting. Köpet går loss på 9,2 miljarder kronor och väntas vara i hamn andra december. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev