Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråernas andel av medieköpen minskar

Publicerad: 27 februari 2020, 10:32

Madeleine Thor, vd på IRM, och Daniel Eriksson, vd på Adon och ordförande i Sveriges Mediebyråer.

Foto: IRM/Adon

Mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna minskar under 2019. Särskilt är det internetkategorin som viker nedåt, visar en sammanställning från IRM.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktIRMMediebyråbarometernSveriges Mediebyråer

Under 2019 investerades det totalt drygt 40 miljarder kronor i medier, enligt IRM. Investeringarna via mediebyråerna ligger enligt Mediebyråbarometern på totalt 15,3 miljarder kronor, vilket innebär att mediebyråernas andel

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.