Mediebyråer
Mediebyråernas andel av medieköpen minskar
Publicerad: 27 februari 2020, 10:32
Madeleine Thor, vd på IRM, och Daniel Eriksson, vd på Adon och ordförande i Sveriges Mediebyråer. Foto: IRM/Adon
Mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna minskar under 2019. Särskilt är det internetkategorin som viker nedåt, visar en sammanställning från IRM.
Under 2019 investerades det totalt drygt 40 miljarder kronor i medier, enligt IRM. Investeringarna via mediebyråerna ligger enligt Mediebyråbarometern på totalt 15,3 miljarder kronor, vilket innebär att mediebyråernas andel
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.