Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråerna som ökar – och tappar

Publicerad: 6 september 2019, 07:25

Alireza Tajbakhsh, vd för Omnicom Media Group, och Cecilia Sundström, vd för Wavemaker.

Foto: Högra bilden: Janne Næss

Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid.
✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”.
✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt”
✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktOMDScreamBizkit HavasWavemakerGroup MPublicisTre Kronor

Över en femårsperiod skjuter byråjätten OMG:s byråintäktskurva i höjden. 2018 redovisade hela nätverket sammanslaget en byråintäkt på 245,5 miljoner, föregående år låg byråintäkten på 209,3 miljoner. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.