Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Mediebyråerna som ökar – och tappar

Publicerad: 6 September 2019, 07:25

Alireza Tajbakhsh, vd för Omnicom Media Group, och Cecilia Sundström, vd för Wavemaker.

Foto: Högra bilden: Janne Næss

Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid. ✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”. ✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt” ✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktOMDScreamBizkit HavasWavemakerGroup MPublicisTre Kronor

Över en femårsperiod skjuter byråjätten OMG:s byråintäktskurva i höjden. 2018 redovisade hela nätverket sammanslaget en byråintäkt på 245,5 miljoner, föregående år låg byråintäkten på 209,3 miljoner. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.