Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Mediebyråerna som ökar – och tappar

Publicerad: 6 September 2019, 07:25

Alireza Tajbakhsh, vd för Omnicom Media Group, och Cecilia Sundström, vd för Wavemaker.

Foto: Högra bilden: Janne Næss

Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid. ✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”. ✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt” ✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.


Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasTre KronorDagens Media InsiktGroup MWavemakerScreamPublicisOMD

Över en femårsperiod skjuter byråjätten OMG:s byråintäktskurva i höjden. 2018 redovisade hela nätverket sammanslaget en byråintäkt på 245,5 miljoner, föregående år låg byråintäkten på 209,3 miljoner. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev