Mediebyråer
Mediebyråerna som ökar – och tappar
Publicerad: 6 september 2019, 07:25
Alireza Tajbakhsh, vd för Omnicom Media Group, och Cecilia Sundström, vd för Wavemaker. Foto: Högra bilden: Janne Næss
Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid.
✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”.
✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt”
✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.
Över en femårsperiod skjuter byråjätten OMG:s byråintäktskurva i höjden. 2018 redovisade hela nätverket sammanslaget en byråintäkt på 245,5 miljoner, föregående år låg byråintäkten på 209,3 miljoner.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.