Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråerna blir inhousekonsulter

Publicerad: 8 november 2019, 12:44

Sebastian Rosberg, Fredrik Forsberg, Nike Carlstoft och Fredrik Eriksson berättar om hur deras byråer påverkas av att annonsörerna tar hem sina medieköp.

Mediebyråerna ställer om till att i större utsträckning fungera som en rådgivande part när kunderna väljer att plocka hem sina digitala medieköp.

Ämnen i artikeln:

OMDScreamCaratIPG

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Allt fler annonsörer väljer efter att tidigare ha hanterat köp i sociala medier och av sökord inhouse även att ta hem de programmatiska medieköpen.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev