Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediebyråbyten: Akademibokhandeln ändrar strategi helt – medan Red Bull byter efter bara ett år

Publicerad: 5 oktober 2021, 05:43

”Vi har nu samlat alla våra varumärken – Akademibokhandeln, Bokus och Bokus Play – inom samma byråsamarbete”, säger Cecilia Helsing, marknads- och kommunikationschef på Bokusgruppen.

Foto: Akademibokhandeln + Sophie Odelberg/Red Bull Content Pool + Akademibokhandeln

Akademibokhandeln plockar hem stora delar av medieköpen och byter samtidigt mediebyrå, medan Red Bull återvänder ”hem” efter ett år hos Vizeum. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under Q2 och Q3.


Ämnen i artikeln:

Red BullNetflixAkademibokhandelnScreamBizkit HavasVizeum

Akademibokhandeln är en av de annonsörer som bytt mediebyrå under Q2 och Q3 i år. Sedan i somras har bolaget en helt annan strategi än tidigare när det kommer till

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.