Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Mediacom vinner uppdrag för Nestlé – igen

Publicerad: 20 September 2019, 08:59

Niklas Andersson är Nordic media & digital manager på Nestlé.

Foto: Press

Efter en mediapitch står det klart att Group M fortsätter som Nestlés byrå.


Ämnen i artikeln:

MediacomGroup MNestle

För åttonde året i rad fortsätter Mediacom samarbetet kring mediastrategi och aktivering med den schweiziska matjätten Nestlé. Beskedet kommer efter en omfattande mediapitch. 

Nestlé äger idag över 2000 varumärken, bland annat Nespresso, Kit kat och Zoégas. Bolaget finns i 189 länder.

– Vårt partnerskap med Mediacom är omfattande, med in-house content team och data strategier som faciliteras av Mediacom och dess systerbyråer. Mediacoms passion och aspiration att utvecklas kommer hjälpa oss nå och komma närmare konsumenterna, säger Niklas Andersson, Nordic media & digital manager på Nestlé.

Två viktiga frågor framåt blir hur Nestlé ska skapa värdeökande konsumentinsikter, och hitta strategier som bygger tillväxt. 

– Vi är extremt glada att Nestlé har valt Mediacom och Group M som framtida byrå. Nestlé har många ikoniska varumärken och utmanade oss att tänka igenom hur vi kan skapa värde för dessa. Det var en grundlig process över nästan sex månader och det var verkligen inspirerande att få möjligheten att gå tillbaka till ruta ett och tänka igenom behovet efter många års partnerskap, säger Jonas Hemmingsen, Nordisk vd Group M.

Läs mer: UPPDATERAD: Digitalduo får lämna Group M 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MediacomGroup MNestle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev