Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediacom vinner Klarna-pitchen

Publicerad: 28 mars 2022, 06:00

Foto: Klarna

Den svenska ”köp nu, betala senare”-tjänsten Klarna har utsett Mediacom till bolagets mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

KlarnaMediacom

Group M:s Mediacom är ny mediebyråpartner till Klarna, vilket Campaign var först med att rapportera.

Samarbetet drog i gång den 1 februari i år och innefattar medieköp globalt förutom i Nordamerika, där Havas Media vann en pitch i december förra året. Dessutom får Mediacom ansvar för Klarnas contentproduktion för sociala medier på nordisk nivå tillsammans med GroupM-avdelningen Mstudio.

– Med det här framåtriktade varumärket tvekar jag inte att våran expertis och erfarenhet i hela nätverket kommer att hjälpa dem att bredda perspektivet och driva förändring och framtida tillväxt, säger Mediacoms global account director, James Marples till Campaign.

Magnus Lindholm, mediechef på Klarna, säger:

– I den exponentiella tillväxtfas vi befinner oss i sökte vi efter en partner med strukturer, personer, verktyg och kapacitet att stödja våran fortsätta acceleration i nya och befintliga marknader.

Även Klarnas marknadschef Thomas Elvestad är glad över samarbetet.

– Jag ser fram emot att börja arbeta tillsammans med Mediacom och fortsätta accelerera vårt strategiska och taktiska mediearbete på nya och befintliga marknader, säger han i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Sebastian Siemiatkowski: ”Vi har bara precis börjat” 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KlarnaMediacom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev