Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Mediacom bildar e-handelsteam

Publicerad: 9 juni 2022, 12:54

På bilden från vänster: Karl Nordahl, client director e-commerce, Robin Nilsson, e-commerce analyst och Emanuel Angerbjörn, e-commerce director.

Foto: Mediacom

Mediacom stuvar om i organisationen och tillsätter nya roller med fokus på e-handel.


Ämnen i artikeln:

MediacomGroup MNyheter

I syfte att stärka satsningen på e-handel rekryterar Mediacom Karl Nordahl som går in som client director e-commerce. Senast kommer han från rollen som head of e-commerce på Lightair, tidigare har han även haft en liknande roll på Happy Socks. 

Dessutom får två personer internt nya roller och tillsammans bildar de ett nytt team inom mediebyrån. Robin Nilsson går från rollen som performance analyst till e-commerce analyst. Medan Emanuel Angerbjörn, som kom till byrån i början av 2021, får titeln e-commerce director. Tidigare arbetade han som client director och innan dess var han head of e-commerce på Colorama. 

– Vi ser ett tydligt behov hos våra kunder och genom att öka E-commerce fokuset i  vårt erbjudande tar vi vårt uppdrag ett steg längre i att driva kundens affär, säger Morten Flamand, vd på Mediacom, i ett pressmeddelande. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MediacomGroup MNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev