Mediebyråer
Mediabrands rekryterar programmatic-chef
Publicerad: 17 januari 2022, 14:42
Ulrika Anderberg och Ulla Torri är nya chefer inom IPG Mediabrands. Foto: IPG Mediabrands
Ulla Torri går in som chef för Mediabrands programmatiska erbjudande.
Ämnen i artikeln:
IPGVid årsskiftet tillträdde Ulla Torri en tjänst som ledare för Mediabrands programmatiska enhet. Hon tar även plats i den svenska ledningsgruppen. Ulla Torri har en bakgrund från bland annat Adform och Dentsu.
– Ulla är en otroligt senior, kunnig och mångfacetterad person som har den gedigna erfarenhet som krävs i dagens medielandskap. Hon kan guida våra kunder i det programmatiska landskapet i relation till medielandskapet i stort, och självklart utveckla vårt erbjudande. Med en bakgrund från både adtechbolag, från mediebyrå och det faktum att hon själv suttit på marknadssidan som köpare under många år är en unik styrka och vi är väldigt glada att vi nu har Ulla ombord, säger Simone Westerberg, nordisk vd på UM, i ett pressmeddelande.
Under förra året rekryterade UM även chefsstrategen Ulrika Anderberg, som tillträdde efter sommaren. Hon kom då från Iprospect. Dessutom har byrån förstärkt med Isabelle Åkesson som kundansvarig.
Även systerbyrån Initiative rekryterade under förra året. Nina Santini och Åsa Poltrago har även de gått in som kundansvariga.
– Vi är väldigt måna om att vara en rolig, spännande och framåtlutad organisation som kunder blir nyfikna på. Vi måste hålla vad vi lovar till marknaden och med dessa förstärkningar har vi mer än en solid grund att stå på, säger Simone Westerberg i pressmeddelandet.
För ett år sedan valde IPG Mediabrands att lansera sina byråer UM och Initiative på den svenska marknaden, och samtidigt skapades en nordisk organisation. Därmed lades IUM ner.
LÄS ÄVEN: IUM lägger ner – blir Initiative och UM