torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Massiv kritik mot prispressen i pitcher: ”I slutändan drabbas annonsören”

Publicerad: 25 augusti 2020, 10:00

Susanne Elias, vd på Media Path, och John Aleman, investment director på Amplifi.

Mediebyråerna tvingas i pitcher att garantera så låga mediepriser att de inte går att hålla. Det vittnar flera mediebyråchefer om. ✓Media Path i skottgluggen ✓Byråerna tar hellre straffavgifter ✓Kundrelationen försämras

Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktAmplifi

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


I takt med att mediemarknaden har blivit mer komplex har behovet av auditörer, eller byråvalskonsulter, blivit allt större. Relationen mellan mediebyråer och auditörer är inte alltid friktionsfri, och nu vittnar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev