fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Martin Hugosson: ”När tidvattnet försvinner ser vi vilka som badat nakna”

Publicerad: 24 december 2020, 10:09

Tuffaste utmaning under 2020 var att lansera 300 kontor på ett dygn, säger Martin Hugosson.

Foto: Group M

Nästa år kommer vi att se vilka som har gått stärkta ur lågkonjunkturen, säger Martin Hugosson, vd på Group M.

Ämnen i artikeln:

Group MMartin HugossonNyårsfrågan 2020

RDM

Redaktionen Dagens Media


Årets lärdom?

 –Att vi klarar stor förändring på kort tid. Om vi bara måste. Den här pandemin har inneburit nya sätt att arbeta på för oss men också att varje bransch vi arbetar med har förändrats till förmån för det digitala. Och det mesta hände på under en vecka.

Årets tuffaste utmaning?

– Att lansera 300 kontor på ett dygn. Jag minns den eftermiddagen när vi i ledningsgruppen på Group M bestämde att be alla gå hem. Vi hade ju liksom inte övat på att sköta allt jobb på distans samtidigt förut och det finns ganska många frågor att lösa. Såsom transport av skärmar, hur många sladdar som laddar datorer har vi, vad täcker en företagsförsäkring egentligen och hur vinner man en pitch från köksbordet, sovrummet eller tv-soffan.

Med ett minst sagt tufft 2020, vad tror du kommer definiera år 2021?

– Min kollega Cecilia Sundström citerade Buffet i våras med ett citat som fortfarande stämmer: ”när tidvattnet försvinner ser vi vilka som badat nakna”. Det vill säga att ett bara fåtal går stärkta ur en lågkonjunktur, under 2021 får vi se vilka det blir.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev