Mediebyråer
Lexly ny kund hos Hear
Publicerad: 3 september 2021, 09:16
Lexly väljer Hear. På bild: Jochum Forsell, senior partner på Hear, Catharina Kinberg grundare och affärsutvecklingschef på Hear samt Urban Hilding, vd på Hear. Foto: JANNE NAESS
Mediebyrån Hear vinner juridikuppstickaren Lexly som kund.
Juridikplattformen Lexly har efter en upphandling valt Hear mediebyrå som samarbetspartner. Den första kampanjen har just gått live.
Målsättningen med kampanjen är att skapa kunskap om att Lexly erbjuder juridisk rådgivning på ett enkelt sätt, och att juridisk rådgivning är något som man kan ha nytta av i olika former. Samtliga svenska storbanker har i dag avtal med Lexly, men man kan också få hjälp direkt av bolaget.
Ann-Charlotte Baudin, som är är marknadschef på Lexly, kommenterar i ett pressmeddelande:
– Vi har ett otroligt viktigt jobb framför oss. De flesta av oss har ett behov av juridik någon gång i livet och det kan bli väldigt fel och smärtsamt om man inte reglerat familjens och företagets juridiska frågor. Därför vill vi hjälpa till att tända lampan hos svenska folket och få dem att börja prata om dessa viktiga frågor, säger hon och tillägger:
– Vi är så glada över att få göra den här resan tillsammans med Hear.
Under våren tog Lexly in investering om 175 miljoner kronor. Bolaget omsatte förra året runt 60 miljoner kronor, skriver Di Digital.
Urban Hilding som är vd på Hear, beskriver det nya samarbetet med Lexly som en stor satsning i år och framåt.
– Lexly är ett väldigt spännande tillväxtföretag, varumärke med fantastiska tjänster i en tid när digitala tjänster och enkelhet efterfrågas, säger han.
LÄS OCKSÅ: Minskad omsättning och röda siffror för Hear under pandemin
LÄS OCKSÅ: Så ska Hear utmana nätverksbyråerna