Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Mediebyråer

Lantmännen väljer Starcom

Publicerad: 11 Juni 2019, 08:30

Bild 1/2  

Dentsu Aegis tappar Lantmännen när Starcom tar över uppdraget.


Ämnen i artikeln:

LantmännenDentsu AegisStarcom

Lantmänne väljer att lägga det nordiska mediebyråuppdraget på Starcom, därmed förlorar Dentsu Aegis uppdraget. Uppdraget gäller både Lantmännenkoncernen och bolagets varumärken såsom Axa, Kungsörnen, Start och Finn crisp. 

Starcom ska både hjälpa till med planering och köp av media för den nordiska marknaden. Ett krav från Lantmännen var att den byrå de valde skulle ha en stark närvaro i hela Norden och erfarenhet att hantera komplexa kunder med flera olika varumärken i portföljen. 

– Vi är väldigt stolta över att få förtroendet att vara strategisk mediebyråpartner till Lantmännen i Norden. Vi ser fram emot att vara med och bidra i deras utveckling och tillväxt framåt. Det är ett stort ansvar och vi är otroligt laddade över att få påbörja den här resan tillsammans, säger Linda Palmgren, vd på Starcom, till Dagens Media. 

Vad kommer vara mest utmanande?

– Det är för tidigt att säga vad som är utmanande, just nu ser vi bara möjligheter. 

Det nya samarbetet sätter igång under juni månad. Hur mycket uppdraget är värt för byrån vill Linda Palmgren inte avslöja med hänvisning till att den typen av information är konfidentiell. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.