Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Lämnar Iprospect för PHD

Publicerad: 4 Oktober 2019, 12:46

SEM-specialisten Petter Zachrisson ansluter sig till mediebyrån PHD.


Ämnen i artikeln:

PHDSEOprogrammatic buyingIprospectProgrammatic

Petter Zachrisson har rekryterats till att leda PHD:s SEM-team. Senast kommer han från mediebyrån Iprospect där han hade rollen som paid search lead strategist. 

LÄS ÄVEN: 

Dagens Media har tidigare rapporterat om hur PHD har stuvat om inom sin programmatic-avdelning. Sedan tidigare har Axel Lindström rekryterats till ledare av den så kallade Biddable Media-avdelningen. I och med rekryteringen av Petter Zachrisson är PHD:s avdelning nu komplett. 

– Att slå samman vårt e-comm och SEM-erbjudande med resterande delarna inom biddable media har varit vårt huvudfokus under de senaste månaderna, detta för att ge ett mer holistiskt och effektivt erbjudande för våra kunder. Under 2019 har PHD vunnit många nya kunder så som ÖoB, Telenor och Folkspel, så att förstärka teamet ytterligare var självklart, säger Robin Leijonhufvud, digital transformationschef på PHD, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev