Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Klimatprojekt i fokus för branschorganisationerna 2022

Publicerad: 1 februari 2022, 06:43

Branschorganisationerna är negativa till ett förbud mot fossilreklam – men fokuserar på klimatfrågan. På bild Sveriges Annonsörers Karin Grohman och IAB:s vd Kenneth Danielsson.

Branschen är emot ett förbud mot fossil reklam och tror på självreglering istället. I år sjösätts flertalet projekt i syfte att få koll på klimatavtrycket för att i sin tur kunna minska det.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerGroup MKommIABTema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckor

Det bubblar av klimatprojekt bland branschorganisationerna. När en klimatdebatt drog i gång i Dagens Media i slutet av november förkunnade branschorganisation efter branschorganisation att de har initiativ på gång eller

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev