Mediebyråer
Klimatprojekt i fokus för branschorganisationerna 2022
Publicerad: 1 februari 2022, 06:43
Branschorganisationerna är negativa till ett förbud mot fossilreklam – men fokuserar på klimatfrågan. På bild Sveriges Annonsörers Karin Grohman och IAB:s vd Kenneth Danielsson.
Branschen är emot ett förbud mot fossil reklam och tror på självreglering istället. I år sjösätts flertalet projekt i syfte att få koll på klimatavtrycket för att i sin tur kunna minska det.
Ämnen i artikeln:
Sveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerGroup MKommIABTema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorDet bubblar av klimatprojekt bland branschorganisationerna. När en klimatdebatt drog i gång i Dagens Media i slutet av november förkunnade branschorganisation efter branschorganisation att de har initiativ på gång eller
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.