Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Klarna och Burger King byter mediebyrå – och 52 andra annonsörer

Publicerad: 12 april 2022, 10:15
Uppdaterad: 13 april 2022, 11:59

Klarna och Burger King byter medierbyrå. ”Ett fint kvitto på styrkan i vår byråmodell Power of One”, säger Publicis vd Emma Thorp om vinsten av Burger King.

Foto: Bild på Emma Thorp: Abraham Engelmark

Publicis skapar en ”byrå i byrån” efter vinsten av Burger King, medan Mediacom kan glädjas över att ha gått segrande ur Klarnas globala pitch. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under årets första kvartal.


Ämnen i artikeln:

Burger KingKlarnaPublicisMediacomEmma Thorp

Två av de större kunder som nyligen avslutat sina pitcher är Klarna och Burger King. Burger King köpte förra året medieutrymme för 57 miljoner kronor brutto, enligt Kantar Sifo. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev