Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 12 april 2022, 10:15
Uppdaterad: 13 april 2022, 11:59
Klarna och Burger King byter medierbyrå. ”Ett fint kvitto på styrkan i vår byråmodell Power of One”, säger Publicis vd Emma Thorp om vinsten av Burger King.
Foto: Bild på Emma Thorp: Abraham Engelmark
Publicis skapar en ”byrå i byrån” efter vinsten av Burger King, medan Mediacom kan glädjas över att ha gått segrande ur Klarnas globala pitch. Här är annonsörerna som bytt mediebyrå under årets första kvartal.
Två av de större kunder som nyligen avslutat sina pitcher är Klarna och Burger King. Burger King köpte förra året medieutrymme för 57 miljoner kronor brutto, enligt Kantar Sifo.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.