Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Kärcher går till Publicis – som bygger specialbyrå för uppdraget

Publicerad: 17 november 2021, 12:14

Kärcher, som tillverkar rengöringsprodukter, väljer Publicis Groupe efter en pitch.

Kärcher väljer Publicis efter en omfattande pitch. Uppdraget omfattar 70 marknader.


Ämnen i artikeln:

Publicis

Uppdraget omfattar medierådgivning och köp, performance, content, produktion och commerce. Valet av Publicis Groupe avgjordes, enligt ett pressmeddelande, efter en global pitch, där bland annat Publicis i Sverige var drivande.

Publicis bygger nu en egen byrå runt Kärcher kallad Publicis Boost, som består av ett team från flera byrådiscipliner. 

– Vi är övertygade om att Publicis skräddarsydda affärsmodell är den rätta för ett globalt familjeägt företag som Kärcher. Vi ser fram emot ett framgångsrikt samarbete, med målet att på bästa sätt nå och hjälpa våra kunder i varje del av kundresan, säger Jessica Berggren, Nordic marcom manager på Kärcher i Sverige, i pressmeddelandet.

Kärcher har tidigare legat hos Group M.

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Publicis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.