Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

K-Rauta väljer Adon

Publicerad: 6 December 2019, 08:04

Tommy Kepinski på Adon blir ansvarig projekledare för K-Rauta.

Scream tappar kunden K-Rauta när mediebyrån Adon tar över uppdraget nästa år.


Ämnen i artikeln:

K-RautaScreamAdon

Från och med årsskiftet inleder K-Rauta ett nytt byråsamarbete med mediebyrån Adon. Det innebär att Scream tappar kunduppdraget. 

– Vi är mycket glada och stolta över att valet föll på oss och är redan i gång med planeringen för 2020, säger Tommy Gapinski på Adon som är ansvarig projektledare, i en kommentar.  

LÄS ÄVEN: Här är mediebyråcheferna med fetast lön  

Uppdraget gäller även det det nya varumärket K-Bygg som består av 31 före detta XL-Bygg-butiker. 

– Valet föll på Adon då deras totalerbjudande och engagemang verkligen tilltalade oss. Den arbetsgrupp som presenterades för oss var väldigt påläst och visade på ett genuint intresse för oss och vår bransch under upphandlingen. Vi har stor förhoppning och tro på att detta samarbete kommer uppfylla våra höga förväntningar och krav på en ny mediebyrå, säger Erik Öhlin, marknadschef på K-Bygg och K-Rauta, i en kommentar. 

Arbetsgruppen på Adon består av:
Tommy Gapinski, kundansvarig
Johanna Alanko, strateg
Adela Vergara, digital rådgivare
Kerstin Åström, broadcastrådgivare

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

K-RautaScreamAdon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.