Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

IUM: ”Fler annonsörer kan dra i handbromsen”

Publicerad: 10 September 2019, 13:54

Joakim Flodin, vd på Schibsted Sales & Inventory, Jochum Forsell, vd på IUM och Alexander Lydecker, chief commercial officer på Bonnier News.

Foto: Janne Næss

Dystra siffror när Sveriges Mediebyråer presenterar senaste Mediebyråbarometern. Hårdast drabbad är kvällspressen. ✓ IUM:s vice vd Jochum Forsell om orosmolnen ✓ Bonniers Alexander Lydecker: ”Vi går kraftigt emot övriga marknaden” ✓ Schibsteds Joakim Flodin: ”Vi backar”.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerSchibstedBonnier News SalesIUM

Det ser mörkt ut för mediebranschen sett till Sveriges medieinvesteringar förmedlade via Sveriges Mediebyråer. Alla mediekategorier redovisade röda siffror i den månatliga undersökningen, som Dagens Media rapporterade om tidigare

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev