Mediebyråer
Iprospect vinner nordiskt uppdrag för Clas Ohlson
Publicerad: 22 mars 2023, 12:01
Amelie Eriksson, Iprospect, Martin Styrhagen, Iprospect, Suvi Panas, Dentsu, Magnus Palm, Ipropsect, Helena Holmström, Clas Ohlson, Gustav Hernebrant, Clas Ohlson, Anna Drysén, Clas Ohlson, Thomas Weigle, Dentsu, Bea Lundberg, Iprospect
Clas Ohlson konsoliderar sina medieuppdrag – väljer Iprospect som ny mediebyrå.
Clas Ohlson har valt Dentsubyrån Iprospect som sin nya mediebyrå i både Sverige, Norge och Finland.
Uppdraget omfattar bland annat strategi och medieköp på de nordiska marknaderna, rådgivning inom data och adtech samt kreativa produktionstjänster. Tidigare har fem olika byråer inom media, performance och varumärkestracking haft olika typer av medieuppdrag för Clas Ohlsons räkning. Detaljhandelskedjan har bland annat arbetat med Precis digital, PHD och OMD.
– Vi sökte en partner där vi kan konsolidera all vår marketing och mediestrategi, tracking, data och tech, och optimering med ett tydligt kommersiellt performance-fokus för alla de länder vi är aktiva i. Iprospect och Dentsu svarade upp på ett imponerande sätt och presenterade en skräddarsydd integrerad lösning som tydligt stöttar och accelererar vår strategi framåt, säger Gustav Hernebrant, head of marketing & media på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.