Mediebyråer
Iprospect vinner europeiskt uppdrag för Zalando
Publicerad: 12 januari 2023, 06:51
Foto: William Leach
Iprospect vinner uppdrag för Zalando som sträcker sig över 25 marknader.
Dentsu-byrån Iprospect utses till mediebyrå för e-handelsjätten Zalando. Uppdraget omfattar all traditionell medieplanering och köp på 25 marknader. Förutom Sverige innebär det även länder som Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien, Polen och Spanien.
– Vi presenterade en global strategi med hög lokal relevans på alla olika marknader för att vinna Zalandos kunders hjärtan. Det tillsammans med Iprospects djupa kunskap inom performance, tech och ett otroligt engagerat team är det som gjorde att vi nu är Zalandos nya europeiska partner. Det är en fantastisk kund och fint varumärke som vi ser fram emot att få ta med på en stark utvecklingsresa framåt, säger Amelie Eriksson, client service director på Iprospect Sverige, i ett pressmeddelande.
Zalando investerade 240 miljoner dollar i medier under 2022, enligt Comvergence. Det är en ökning på 8 procent jämfört med 2021. 55 procent lades i digitala medier.
Zalando jobbade tidigare med OMG.