Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Iprospect satsar på Creative Performance

Publicerad: 29 Oktober 2019, 13:18

Magnus Palm, vd på Iprospect, med Rebecka Norman och Suvi Panas som har tagit fram byråns nya erbjudande.

Foto: Iprospect

Iprospect lanserar tjänsteområdet Creative Performance, som riktar in sig på analys och rådgivning kring digitala annonser.


Ämnen i artikeln:

SEOIprospectMediebyråer

Iprospects nya tjänster kan delas in i tre delar: Mer djupgående analys av hur annonsmaterial presterar i olika kanaler och format, rådgivning kring utformning av nytt annonsmaterial utifrån datadrivna insikter, samt den sista delen som består av hypoteser och tester av målgrupper och kommunikation.

Magnus Palm som är vd på Iprospect beskriver satsningen i ett pressmeddelande:

- Det finns en stor potential i att nyttja datadrivna analyser för att bättre planera och optimera det kreativa materialet. Vi ser att våra kunder och samarbetspartners efterfrågar denna typ av tjänster i dag, men utan att riktigt veta var de skall vända sig, säger han.

 Med det nya området vill Iprospect fylla en lucka på marknaden gällande effektsäkring av annonsmaterial utifrån kanal och målsättning.

–Där ser vi också ser en stor fördel i att ha vår kreativa systerbyrå Isobar i huset för att kunna ta ett helhetsgrepp, säger Magnus Palm.

Suvi Panas som är kundansvarig på Iprospect, och Rebecka Norman som är strateg och ansvarig för Creative Performance, har tillsammans tagit fram det nya erbjudandet. 

- Vi tror på en tydlig gränsdragning mellan kreativ idé och själva annonsenheterna, där vårt erbjudande endast berör det senare, och alltid utgår ifrån mediebeteende. Vi kommer alltså aldrig tycka till om kreatörernas idéer, men däremot komma med insikter och input kring hur digitala kanaler och format kan utnyttjas för att få ut mer effekt av dem. Detta ser vi att alla vinner på, och i synnerhet kunden, kommenterar Rebecka Norman.

Creative Performance kommer att ingå i iprospects strategierbjudande och vara tillgängligt både som tillägg till befintliga tjänster och som ett separat erbjudande.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SEOIprospectMediebyråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.