Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

IPG:s nya vd: ”Vi ska bli en inspirationskälla”

Publicerad: 23 Augusti 2019, 11:19

Simone Westerberg blir ny vd för IPG i januari 2020.

Foto: Andreas Elgstrand

Simone Westerberg får uppdraget att leda IPG Mediabrands framåt efter nätverkets stora omstrukturering.


Ämnen i artikeln:

IPG

Simone Westerberg, som tidigare i år lämnade positionen som operativ chef hos Group M, säger till Dagens Media att hon glädjer sig över den nya rollen.

– Det är ju toppen och ska bli jättekul. 

LÄS MER: Han är ny vd på IUM 

Hela industrin står inför stora förändringsbehov och utmaningar, menar Simone Westerberg.

– Det jag ska göra i min roll och som jag ser att jag kan bidra med är att driva den förändringen. Det gäller att hitta balans mellan det nya och det som är traditionellt och att få rätt mix av konsulttjänster och medieslag för att ge rätt effekt och utslag för kunderna.

Vad är det främst för utmaningar ni står inför?

– Dels är det ju vad en mediebyrå kan bidra med till kunden för att driva högst värde. Dels handlar det om att hela digitaliseringen, som både vi och våra kunder står inför, kräver en viss typ av kompetens och ett sätt av arbeta som vi inte alltid har anammat i tillräckligt snabb takt. Det måste göras. 

Simone Westerberg säger att hennes främsta mål är att sätta IPG och dess nätverket på kartan på ”ett helt nytt sätt”. 

– Hela ekosystemet ska titta på oss när man söker inspiration för hur man kan gå i bräschen för vad som behövs göras för kunder och leverantörer. Vi ska bli en inspirationskälla helt enkelt. 

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

IPG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.