Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

IPG Mediabrands förbättrar resultatet

Publicerad: 11 oktober 2022, 13:06

”Mycket av den förändringsresa som blev satt ”on hold” på grund av pandemin har vi investerat i under 2022”, säger Simone Westerberg.

Foto: Janne Næss

IPG Mediabrands minskar förlusten rejält och ökar omsättningen samt byråintäkten. Vd Simone Westerberg om resultatet, kundförändringarna och prestationen 2022.

Ämnen i artikeln:

IPGIUMToppnyheter eftermiddag

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


År 2021 var ett år bestående av stora förändringar för IPG Mediabrands. Förra året skrotades varumärket IUM och i stället lanserades de internationella byråvarumärkena Initiative och UM. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev