Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Intäktstapp för Vizeum och Amplifi under pandemin – men permitteringsstöd stärker upp

Publicerad: 26 augusti 2021, 05:36

Nike Carlstoft, COO på Dentsu Sverige.

Foto: Janne Naess

Mediebyråerna som helhet tappade 18 procent av intäkterna under 2020. Vizeum tappar dock mer än marknaden och redovisar ett intäktstapp på 22 procent under pandemiåret. Både Vizeum och systerbyrån Amplifi har dock fått förstärkning i form av bidrag för korttidsarbete.


Ämnen i artikeln:

Nike CarlstoftVizeumAmplifi

Dentsu-byrån Vizeums nettoomsättning för 2020 landar på 560 miljoner kronor. Det är ett tapp på 22 procent jämfört med 2019. Byrån tog dock emot stöd för korttidsarbete, vilket ökade intäkterna

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nike CarlstoftVizeumAmplifi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News