Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 9 juni 2022, 13:43
Foto: Howcom
Patrik Furuhagen går från Apotea till mediebyrån Howcom – tar plats i ledningen.
Patrik Furuhagen intar rollen som business director på Howcoms strategi- och varumärkesbyrå Evolution. Senast kommer han från rollen som marknadsdirektör på Apotea. Tidigarer har han även arbetat med annonsörer som Svenska Spel, Norwegian, Swedbank och Trygg-Hansa.
Tillsammans med Niklas Hedberg, som började på Howcom i slutet av förra året, kommer Patrik Furuhagen ansvara för att utveckla och stärka byråns strategiska kunderbjudande. Patrik Furuhagen tar även plats i ledningsgruppen.
Vd Fredrik Andersson säger i ett pressmeddelande att han har haft en dialog med Patrik Furuhagen de senaste åren.
– Patriks erfarenhet som marknadschef i olika branscher är högt efterfrågad och oerhört viktig för att öka förståelsen för våra kunders utmaningar. Med Patrik på plats fortsätter vi på Howcom att förstärka vårt erbjudande inom strategi och affärsutveckling där vi fortsatt ser en ökad efterfrågan på marknaden.