Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Honda byter till UM

Publicerad: 21 Januari 2021, 06:49

Biltillverkaren Honda lämnar Dentsu till förmån för UM.

Foto: Honda

Honda lägger sitt europeiska mediebyråuppdrag hos UM.


Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisIUM

Tidigare jobbade Honda med Dentsu, som haft uppdraget sedan 2015. Men efter en sex månader lång pitchprocess faller alltså valet på UM.

UM tar över det europeiska uppdraget från 1 april. Enligt Campaign är det värt uppemot 50 miljoner pund.

Som Dagens Media kunde rapportera igår, onsdag, har IPG Mediabrands, där UM ingår, valt att lägga ner IUM på den nordiska marknaden till förmån för just UM och Initiative.

LÄS ÄVEN: IUM lägger ner – blir Initiative och UM

Pitchen för Honda hade fokus på integrerade datalösningar och digital transformation. Hondas strategi ”Electric vision” bygger på att biltillverkarens breda modeller ska vara elbilar senast 2022.

– Hondas ”Electric vision” är digital transformation när den är som bäst. De använder teknologi i världsklass för att bygga en mer hållbar framtid och vi är väldigt glada över att få följa med Honda på en sådan fantastisk resa, säger Chris Skinner, Europachef för UM, till Campaign.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisIUM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.