Mediebyråer
Hon ska driva Dentsus hållbarhetsarbete
Publicerad: 23 maj 2023, 05:34
Emelie Andersson (t.v) har utsetts till sustainability manager för Dentsu i Sverige. Dentus vd Nike Carlstoft (t.h) vill att mediebyrån ska påverka på hållbarhetsområdet genom den expertis de har.
Dentsu gör Emelie Andersson till sustainability manager.
Emelie Andersson har arbetat på mediebyrån Dentsu i över tio år, i dag i rollen som talent and organisation development manager. Nu får hon utökat ansvar och blir även sustainability manager.
I sin nya roll, som hon redan har tillträtt, ska Emelie Andersson driva mediebyråns hållbarhetsarbete samt social impact-agenda framåt.
– Vårt kunnande och vår position som konsulter, Dentsu som företag och vår bransch spelar den största rollen för hur vi kan bidra positivt och ta ansvar för en hållbar värld. Vi ska påverka genom den expertis vi har, säger vd:n Nike Carlstoft i ett pressmeddelande.
Inledningsvis ligger fokus för Emelie Andersson på Dentsus egna arbete.
– Vi har många engagerade och kunniga medarbetare, både i Stockholm och Göteborg, som också kommer att bidra med olika perspektiv och expertis i arbetet att nå våra globala Dentsu-mål, Sustainable world, Fair & Open Society, samt Digital for Good, samtliga med koppling till FNs globala hållbarhetsmål, säger hon i en kommentar.
LÄS ÄVEN: Tryck, transporter och kundernas kampanjavtryck – här är områdena mediebyråerna jobbar med för att minska sin klimatpåverkan