Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Hon kniper nya rollen som vice vd på Mindshare

Publicerad: 30 Mars 2021, 08:18

Charlotte Berg och Clara Grelsson på Mindshare.

Foto: Mindshare/Pressbild

Charlotte Berg får den nyinrättade rollen som vice vd på Mindshare.


Ämnen i artikeln:

Hill KnowltonMindshare

Tillsammans med vd:n Clara Grelsson ska Charlotte Berg leda bolaget med fokus kunderbjudandet, enligt ett pressmeddelande. 

Charlotte Berg har varit anställd på Mindshare sedan 2010 och har tidigare haft en chefsroll på bolagets A&I-avdelning och senast ansvarat för client management-området. 

LÄS OCKSÅ: Mindshare vinner Visit Sweden 

– Jag ser fram emot att få en ännu tydligare parhäst i Charlotte.  Hon har ett affärstänk och ett driv som är helt beundransvärt och jag har fullt förtroende för att hon kommer utveckla vårt erbjudande på ett optimalt sätt. Vi är många som uppskattar hennes jävlar anamma, struktur och ärliga dialog – kunder som personal, säger Clara Grelsson, i pressmeddelandet.

Charlotte Berg: ”Vi ska fortsätta riva silos”

Clara Grelsson ska framöver ta mer ansvar för bland annat media- och PR-bitarna – samt för byråns samarbete med Hill+Knowlton Strategies. 

LÄS MER: Därför inleder Mindshare och Hill+Knowlton Strategies ett samarbete 

LÄS OCKSÅ: Hill+Knowlton Strategies förstärker 

Charlotte Berg ska å sin sida utöver att jobba med kunderna även fokusera på de 13 operativt och strategiskt kundansvariga som hon ansvarar för.

– Jag är supertaggad på att hitta smartare, mer effektiva lösningar så att vi kan göra ännu större skillnad i kundernas transformativa arbete. Vi ska bland annat fortsätta att riva silos och jobba än mer integrerat både mellan avdelningar i byrån och inom koncernen, säger Charlotte Berg i en kommentar och tillägger:

– Ambitionen är så klart att få ännu nöjdare uppdragsgivare och inte minst personal. Att ha engagerade och motiverade medarbetare är det absolut bästa framgångskonceptet i vår bransch.

”Vi ska bland annat fortsätta att riva silos och jobba än mer integrerat både mellan avdelningar i byrån och inom koncernen”

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Hill KnowltonMindshare

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.