Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Hemköp tar in ny mediebyrå

Publicerad: 24 november 2022, 12:35

Hemköps marknadsdirektör Ted Bergström säger att de nya byråerna ska öka effektiviteten på medieinvesteringarna.

Foto: Oskar Omne

Hemköps mediebyråpitch, som inleddes tidigare i år, är avgjord.

Ämnen i artikeln:

HemköpHearToppnyheter eftermiddagRedaktionens val

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Syftet med pitchen var att ”hitta en byråpartner med förståelse för den förändring och de utmaningar som detaljhandeln står inför och där e-handeln utgör ett allt viktigare inslag för kunderna”, skriver Hemköp i ett pressmeddelande.

Valet faller nu på mediebyrån Hear och digitalbyrån 56K Digital. 

– Vår övergripande målsättning är att stärka vårt varumärke och vår affär och ett viktigt uppdrag för våra nya byråer blir att öka effektiviteten av våra medieinvesteringar och öka vår digitala närvaro. Här är vi övertygade om att både Hear och 56K Digital har mycket att bidra med, tack vare relevant branscherfarenhet och spetskompetens inom både strategisk rådgivning och digital marknadsföring, säger Ted Bergström, marknadsdirektör på Hemköpskedjan, i pressmeddelandet.

Hemköp har de senaste åren byggt upp en egen inhousebyrå med ansvar för all reklam och extern kommunikation. Men mediebyråuppdraget har tidigare legat hos OMD.

– Vi ser verkligen fram emot att starta samarbetet med Hemköp, ett mycket starkt och välrenommerat företag och varumärke i en tuff bransch med hög konkurrens. Hemköp har en positiv tillväxt och tydliga mål framåt som vi nu med stor iver och glädje får möjlighet att, tillsammans med 56K Digital, arbeta med och stödja på alla sätt vi kan, säger Urban Hilding, vd på Hear, i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN: Samsung och Jula byter mediebyrå – här är 35 annonsörer som nyligen gått vidare

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev